sobota, 1 sierpnia 2015

Pizza na cienkim cieście

Pizza jest królową fast foodu. Kochają ją wszyscy, bez względu na wiek.

Już starożytni Egipcjanie i Grecy wypiekali płaskie placki posypane różnymi dodatkami. Jednak pizza w swoim nowoczesnym wydaniu z sosem pomidorowym i serem dotarła do nas z Neapolu (miasto położone w południowych Włoszech).


Dziś mało komu chce się zrobić pizzę samemu w domu. Najczęściej jemy pizzę zamówioną w restauracji lub przywiezioną na telefon, mrożoną, którą wystarczy podgrzać w piekarniku albo bułki z sosem i serem zwane "pizzerkami". Takie pizze nie dość, że są bardzo kaloryczne, to jeszcze nie dostarczają nam prawie żadnych wartości odżywczych.

Najlepsza pizza powinna być cieniutka, grubo oblana sosem pomidorowym, do tego umiarkowana ilość sera oraz duży dodatek warzyw.

Przedstawiam Wam mój przepis na :

Pizzę na cienkim cieście.

Składniki: 
  • 1 szklanka mąki (pszennej lub żytniej)
  • 25 g drożdży
  • 1/2 szklanki letniej wody
  • 1 łyżeczka oleju roślinnego
  • przyprawy (sól, pieprz, czosnek, bazylia, oregano, majeranek itp.)
  • dodatki do pizzy (pomidory, pieczarki, papryka, cebula, oliwki, chuda wędlina)
  • ketchup lub sos pomidorowy

Wykonanie:

Drożdże pokruszyć i wymieszać z wodą. Wlać do miski z mąką, olejem i przyprawami. Wyrobić ciasto, rozwałkować i przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Pizzę posmarować sosem, posypać serem i dodatkami. Wstawić do nagrzanego piekarnika (170-190 stopni C) na 15-20 min.

Smacznego!




6 komentarzy :

  1. Dzięki za przepis, na pewno go wypróbuję. ;)

    Pozdrawiam, http://iamangelikaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne fotki na prawde sa sliczne ;*
    Super wpisy dodajesz i fantastyczny wyglad bloga ;)
    Zycze Ci powodzenia w dalszym blogowaniu, caluje i pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej, bardzo dziękuję za miłe słowa :-) Oczywiście zapraszam do obserwacji i czytania moich kolejnych wpisów, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przez ciebie zgłodniałam, chętnie wypróbuję twój przepis *o*

    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  5. OOO wczoraj jadłem i zapłaciłem 40 zł za dwie :/ a mogłem zrobić :( fakt, że jestem poszkodowany i mam "rozpierniczoną" łękotkę, więzadło i rzepkę nie pomaga, ale zmusiłbym moją ukochaną dziewczynę :D fajne przepisy i super się to czyta :D Serdecznie Cię pozdrawiam i zapraszam do mnie: zakochanymol.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. zjadłabym :3 uwielbiam różnego rodzaju pizzę <3
    wypróbuję ten przepis :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

/body>