czwartek, 3 września 2015

Biszkopt ze śmietaną i musem owocowym

Jeszcze niedawno z radością żegnaliśmy szkołę, planowaliśmy jak spędzimy dwa miesiące całkowitej wolności, by zapomnieć o nauce. Ale niestety wszystko, co dobre szybko się kończy. Wakacje tak szybko minęły. A ja już chcę kolejne!


Za nami rozpoczęcie roku szkolnego (tak, ja też w to nie wierzę). Dla mnie jest to pewien nowy etap w życiu, ponieważ przestąpiłam próg kolejnej szkoły - liceum (profil mat-geo). Oczywiście, miałam pewne obawy - nowe miejsce, nowi ludzie, nowe doświadczenia.

Wszysto dopiero się zaczyna. Jednak powoli przełamujemy bariery. Moja klasa wydaje się być sympatyczna, wszyscy są otwarci na nowe znajomości, nikt nikogo nie odtrąca i mam nadzieję, że tak będzie przez całe trzy lata.


Na osłodzenie szarych dni w szkole i w pracy mam dla was przepis na prosty biszkopt z truskawkami:

Składniki: 

-biszkopt
  • 2 jajka
  • 0,5 szklanki cukru
  • 3 łyżki oleju rzepakowego
  • 0,5 szklanki mąki pszennej
  • szczypta soli

-masę śmietanową
  • 200 ml śmietany 30 %
  • 0,5 szklanki cukru pudru
  • 1 łyżeczka żelatyny
  • 50 ml wody
  • aromat cytrynowy lub pomarańczowy (opcjonalnie)

-mus truskawkowy
  • 250g truskawek (mogą być też inne owoce, np. maliny, czereśnie)
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżeczka żelatyny
  • 50 ml wody

Sposób przygotowania:

-biszkopt:
 Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę. Dodajemy sól, cukier, żółtka i olej,  wszystko miksujemy. Następnie dodajemy mąkę i ponownie mieszamy. Blachę smarujemy olejem i  posypujemy kaszą manną (blacha może być okrągła lub kwadratowa). Wlewamy ciasto, pieczemy  15 minut w 180°. Odstawiamy do uchylonego piekarnika do całkowitego  ostygnięcia.

-masa śmietanowa:
 Żelatynę rozpuszczmy we wrzątku, odstawiamy do ostygnięcia. Śmietanę ubijamy na sztywno z  cukrem pudrem. Dodajemy żelatynę i aromat. Całą masę dokładnie mieszamy i przelewamy na  przestudzony biszkopt. Ciasto wstawiamy do lodówki na kilka godzin.

-mus truskawkowy:
 Truskawki myjemy, usuwamy szypułki i przekrajamy na połówki. Następnie wsypujemy do miski
 i  zasypujemy cukrem. Odstawiamy na jakiś czas, aby powstał sok. Z żelatyną postępujemy tak, jak  w przypadku masy i dodajemy ją do truskawek.


 Na zastygniętą śmietanę wylewamy truskawki i odstawiamy do lodówki na 1 godz.

 Smacznego!

 Wskazówki:
  1. Po wyjęciu ciasta z piekarnika, warto zrzucić je (w formie) na podłogę z  wysokości  ok. 1 m, aby się wyrównało. Aby nie zniszczyć podłogi, można na niej położyć ściereczkę lub inny materiał.
  2. Mus z owoców możemy przygotować sobie dzień wcześniej, żeby puściły więcj soku.
  3. Przepis może wyglądać na skomplikowany, ale wierzcie mi jast naprawdę prosty :-)




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

/body>